Slik forklarer vi alt «fuzzet» rundt Volkswagen

At Volkswagen skulle trekke seg fra all motorsport har ikke gitt akkurat redusert oppmerksomheten og omtalen rundt den tyske fabrikanten. 

Publisert

Derfor tenkte Parc Fermé å prøve seg på en aldri så liten analyse på hva som skjer for tiden.

Først var det jo klinkende klart; Volkswagen trekker seg ut av rally-VM, og alle økonomiske satsinger innenfor motorsport med fossilt drivstoff-drevne motorer skal kuttes umiddelbart fra Volkswagen Motorsport. Offisielt fordi Volkswagen nå fokuserer på utvikling av elektrifisert og grønn teknologi, men det er heller ikke vanskelig å tolke at Volkswagen også må rydde opp i egne rekker hva gjelder å spare penger til voldsomme erstatningssummer i forbindelse med den mye omtale diesel-skandalen.

Uansett grunn eller ei, Volkswagen ga tydelige signaler om at de ikke fortsetter egne satsinger innenfor motorsport, men samtidig er de tydelige på at kundelevering fremdeles er viktig for dem. Og dette betyr ikke at de ansatte i Volkswagen Motorsport mister jobben, alle som en. Først fordi de skal utvikle en R5-bil gjennom 2017-sesongen, som de etterhvert skal selge og tjene penger på. For det andre fordi Volkswagen Motorsport stiller med folk, kompetanse og utvikling innenfor den nå mye omtale satsingen til Petter Solberg og Johan Kristoffersson, en satsing VG antyder har en prislapp på bortimot 80 millioner kroner.

Månedsabonnement

99,-

3,25 kroner dagen!

Få tilgang her!

Halvårsabonnement

499,-

Under 2,75 kroner dagen!

Få tilgang her!

Helårsabonnement

699,-

Under 2 kroner dagen!

Få tilgang her!

Viktig informasjon nå i starten!
Har du allerede et abonnement fra vår forrige plattform?
Husk å sette et nytt passord under «Har du glemt ditt passord?» når du logger inn.
Dette trenger du å gjøre kun én gang, så forblir du logget inn på nettleseren du befinner deg i!
Powered by Labrador CMS