Lygnasprinten 2023 fjerde juledag var på mange starten på bilsportsesongen 2024. Nå ser vi fram til et svært spennende år, både foran og bak kulissene,
Lygnasprinten 2023 fjerde juledag var på mange starten på bilsportsesongen 2024. Nå ser vi fram til et svært spennende år, både foran og bak kulissene,

Velkommen til 2024 – i år vil vi prøve å sette enda mer farge på bilsporten

Selv med fortsatt svært begrensede ressurser er vi like rundt hjørnet med å oppgradere denne nyhetsplattformen ytterligere.

Publisert Sist oppdatert

BILSPORT: 3. januar 2017 så Parc Fermé dagens lys. Da skulle vi være en underholdningsplattform med lav terskel til å dele nyheter og annet innhold som eksisterte i bilsportens verden, og innholdet vi selv produserte skulle være lettbeint og ikke nødvendigvis det mest seriøse alltid.

Parc Fermés nyhetsbrev

Registrer deg!


BILSPORT: 3. januar 2017 så Parc Fermé dagens lys. Da skulle vi være en underholdningsplattform med lav terskel til å dele nyheter og annet innhold som eksisterte i bilsportens verden, og innholdet vi selv produserte skulle være lettbeint og ikke nødvendigvis det mest seriøse alltid.

– Viser det seg ikke å ha livets rett, så dør det umiddelbart, skrev undertegnede da nettstedet ble kunngjort på sosiale medier.

Livets rett skulle det tydeligvis ha. Behovet for at dette konseptet skulle eksistere viste seg dog å være helt annet enn først forespeilet, og syv år senere eksisterer vi fortsatt. I våre øyne mot alle odds, og litt til, basert på dyrkjøpte erfaringer, krevende tider og enkelte utfordringer av svært uforutsett art.

Men selv om vi har investert jevnt i syv år i både begrensede midler og dyrebar fritid, så holdes Parc Fermé gående uten at vi foreløpig har lykkes i å skaffe oss investorer eller sikret oss en tryggere paraply. Men det siste året hadde vi ikke klart oss uten at vi etterhvert er blitt flere på laget som har bistått på emiment vis. I 2022 fikk vi inn Markus Gjesdal som har en unik grunnekspertise på flere underdekte områder i bilsporten, og i 2023 kom Joakim Stenløs inn med stort pågangsmot og holdt mange av trådene oppe i en hektisk og krevende tid for undertegnede, og dette har bidratt til at Parc Fermé fortsatt kan holde hjulene i gang. Enn så lenge.

Men dette beviser at Parc Fermé ikke kan være noe one-man-show, og for undertegnede er også hverdagen nå betraktelig annerledes og vesentlig mindre fleksibel enn da vi startet opp for syv år siden. Men stillstand er tilbakegang, og nå har vi forsøkt å ta grep på flere områder for å utvikle oss videre, som forhåpentligvis styrker kvaliteten på nettsiden og også gjør den enda mer attraktiv.

Vi vil kjøre oppdateringer fortløpende på hva som er i vente, og hvilke nye elementer som kommer inn som gjør Parc Fermé til en enda bedre plattform. Men det som nå er på agendaen er blant annet mer optimalisert brukeropplevelse for abonnenter, både et enklere system og billigere tilgang til innholdet, vi utreder muligheten for enda flere korte, åpne nyhetsmeldinger som sørger for en jevnere og bedre flyt av innhold - og ikke minst har vi svært spennende saker på gang hva gjelder et helt unikt innblikk i større deler av norsk bilsporthistorie.

I tillegg skal vi snart presentere noen kalendertjenester som virkelig sørger for at du har full kontroll på hva som skjer av all relevant bilsport, både i Norge og resten av verden.

Klarer vi å komme i mål med alt vi nå er godt igang med, uten at det skal gå på bekostning av den unike journalistikken vi er i posisjon til å produsere, så vil 2024 være et år vi vil kunne sette mer farge på bilsporten.

Men Parc Fermés spalteplass tilhører primært bilsporten, ikke oss selv. Hvilke nye oppdateringer vi kommer med fra vår side vil vi gi i detalj via nyhetsbrev-tjenesten vi akkurat har etablert. Meld deg på her (eller i boksen lengre opp i saken) dersom du er spesielt interessert i hvordan vi både drifter siden og hvilke planer og ambisjoner vi som redaksjon har for framtidens dekning av bilsporten.

Så vi går inn i et nytt år med nytt pågangsmot, og nytt håp om at Parc Fermé kan vokse enda mer, og vi legger så godt til rette som vi kan med de forutsetningene vi har til rådighet. Så er det opp til oss å gjøre nettstedet til et så attraktivt samlingssted som mulig for den norske bilsportinteressen.

Powered by Labrador CMS