Årets startnummer 1 er presentert – her er Red Bulls mest markante forandringer

Ikke helt overraskende er det fortsatt en rød okse som pryder årets tittelforsvarer. Derimot pryder 2022-utgaven en ny tittelsponsor og et rødt ett-tall.

Publisert

FORMEL 1: Når det oppstår så store regelendringer i Formel 1 som i år, er det ingen hemmelighet at teamene ønsker å holde kortene sine så tett til brystet som mulig. Det ble igjen klart da Red Bull skulle vise frem sin «nye» bil.

Da det endelig ble tid for å vise frem doningen ble det klart at det ikke er en 3D-modell som vises frem, men det som kan se ut som den tidligere konseptbilen som ble brukt til å markedsføre årets regelendringer.

Dette er fordi teamene ikke ønsker å vise frem potensielle utnytelser av regelverket til konkurrentene før bilene pakkes opp i Barcelona under årets første vinter-test slik at man unngår å tape en mulig fordel til de andre teamene.

Team-sjef, Christian Horner utrykker i intervjuet under avdukingen at det er stor spenning knyttet til hvilke lag som har truffet rett på de nye reglene, og hvem som har bommet.

Det var ikke bare «bilen» som ble teamet i kveldens avduking, Red Bull-trioen stod også stolt klare for å vise frem årets tittelsponsor. Med seg i år har de og fått med seg det amerikanske IT-selskapet, Oracle som vil pryde seg på årets biler og team-klær. Etter planen vil Oracle bidra med å øke produktiviteten til Red Bull gjennom nye IT-løsninger.

Powered by Labrador CMS