Ingen finsk runde i RallyX Nordic - samtidig senkes startkontingenten
OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel.

RALLYX NORDIC: I utgangspunktet skulle årets RallyX Nordic-kalender bestå av åtte runder fordelt på fire land, men onsdag ble det klart at den finske runden utgår. Forøvrig var det aldri satt hvilken bane det var snakk om, men nå bekreftes det at det ikke blir noen finsk runde i det hele tatt.
I stedet skal RallyX Nordic derfor kjøres i Norge, Sverige og Danmark, hvor Höljes og Tierp åpner og avslutter sesongen, mens Finnskogbanen i Norge og Nysumbanen i Danmark utgjør sommersesonogen. Samtidig melder promotoren at de nå senker kostnadene for å stille til start i det nordiske mesterskapet (se tabell under).
– Vi har lyttet veldig til tilbakemelding fra utøverne, og det å senke kostnadene har vært førsteprioritet. Det var den viktigste brikken i puslespillet for arbeidet vi har gjort i vinter, og vi er veldig fornøyde med å presentere totalpakken med reduserte startavgifter og mer effektiv drift for lagene. Men vi er ikke ferdige enda, og vi håper på mer positive nyheter, sier Jan-Erik Steen, daglig leder av RallyX Nordics promotor RX Promotion i en pressemelding.
Klasse | Løp | Startavgift |
Supercar / Supercar Lites | Full sesong | 40,000 SEK |
CrossCar / Crosskart | Full sesong | 28,000 SEK |
CrossCar Junior | Full sesong | 15,000 SEK |
Supercar / Supercar Lites | Höljes, Nysum, Finnskogbanen (dobbel løpshelg) | 12,000 SEK |
CrossCar / Crosskart | Höljes, Nysum, Finnskogbanen (dobbel løpshelg) | 8,000 SEK |
CrossCar Junior | Höljes, Nysum, Finnskogbanen (dobbel løpshelg) | 5,000 SEK |
Supercar / Supercar Lites | Tierp (ett løp) | 7,000 SEK |
CrossCar / Crosskart | Tierp (ett løp) | 5,000 SEK |
CrossCar Junior | Tierp (ett løp) | 3,000 SEK |