Dette utbruddet kom etter Dennis Haugers første seier allerede i den første løpshelgen i Barcelona. Dette skulle vise seg å bli et gjentakende slagord i de andre seierne han tok senere på året. Og - det skulle vise seg å bli en lukrativ sponsorkontrakt ut av det.

Dette sitatet skulle vise seg å bli gull verdt for Dennis

Symbiosen mellom Dennis Hauger og kylling forseglet seg sterkt i 2021. Nå har det også gitt klinkende mynt i sponsorkassa for Formel 2-håpet.

Publisert

FORMEL 2: 18-åringen fra Aurskog er blitt et så hett sponsorobjekt her til lands at manager Harald Huysman faktisk til og med måtte si nei til to potensielt store sponsorer. Ikke at han vil gå inn på hvem eller hvilken bransje, men utelukkende fordi de i en konkurransesituasjon blir konflikt med allerede eksisterende partnere.

FORMEL 2: 18-åringen fra Aurskog er blitt et så hett sponsorobjekt her til lands at manager Harald Huysman faktisk til og med måtte si nei til to potensielt store sponsorer. Ikke at han vil gå inn på hvem eller hvilken bransje, men utelukkende fordi de i en konkurransesituasjon blir konflikt med allerede eksisterende partnere.

Men er det en sponsor Hauger ikke har hatt fra før, så er det i matvarebransjen. Og etter at sloganet «Winner winner, chicken dinner» gikk som er farsott gjennom hver suksesshelg han oppnådde i fjor, så var Team Hauger våkne.

– Vi trengte en kyllingsponsor, følte vi, men vi hadde ikke rukket å sondere terrenget så mye enda, sier manager Harald Huysman til Parc Fermé.

Oppdaget via sportsnyhetene

For før han rakk å gjøre nevneverdig research og oppnå riktige kontaktpersoner, så kom det en telefon fra «Den Stolte Hane» og markedssjef Anette Møller. De kom Huysman rett og slett i forkjøpet, for de hadde nemlig plukket opp det samme.

– Han har et veldig passende slagord for får del. Så vi tok kontakt med Harald og Henning (Jodnes, journ.anm.) i høst og ymtet frampå et sponsorat. Så vi har gått inn som én av hovedsponsorene hans i år, sier markedssjef Møller til Parc Fermé.

Utover at Hauger har blitt naturlig nok mer kjent her til lands, så hadde hun ikke før dette noe veldig tett forhold til eller kunnskap om Haugers karriere. Men hun ble raskt gjort oppmerksom på et etterhvert godt innarbeidede slagordet.

– Jeg har ikke fulgt motorsporten så tett, med med den økende interessen for bilsport i Norge, spesielt som følge av Netflix og Dennis, så er det vanskelig å ikke få med seg det som ligger og kretser rundt det. Samboeren min ropte at «dette her må du se» etter at de så et innslag på sportssendingen på TV, der de omtalte «winner winner, chicken dinner». Etter det tok jeg kontakt med Team Hauger, sier hun.

Anette Møller, markedssjef i Den Stolte Hane.

Egne Dennis-produkter

Dette er første gang de går inn med et så tungt sponsorat i idrettssammenheng, og de falt pladask for Hauger. Både med tanke på de sportslige prestasjonene han har oppnådd, men naturlig nok ble den etterhvert sterke koblingen til kylling noe de gjerne ville være med å identifisere seg med.

Det betyr at de også senere i år skal lansere egne «limited edition» Dennis Hauger-produkter i snack-kategorien, og de skal også etablere et eget «snacking-studio» i forbindelse med hvert Formel 2-løp i samarbeid med flere av de andre sponsorene hans.

– Vi ønsker selvsagt å bruke sponsoratet for å fremme Dennis, men også for å fremme kylling. Vi skal lansere en ny serie med produkter i februar, og Dennis er jo veldig glad i snackprodukter. Han elsker alt av vinger og klubber og slikt, sier hun.

Manager Huysmann gliste selvfølgelig bredt da telefonen kom fra Møller.

– Det er så bra, vet du! Det var en fornøyelse å få den telefonen. De var virkelig kjappe på ballen etter at de fanget dette opp i sommer. Så dette er helt gull, sier Huysman.

Powered by Labrador CMS