Årets eneste NM-runde skal etter planen kjøres på det midlertidige baneanlegget i Lillesand, kun et steinkast unna E18.

Drifting:

Derfor er det kun én NM-runde i år

Etter fjorårets NM-suksess er det kanskje en overraskelse at antall løp er redusert - ikke økt.

Publisert Sist oppdatert

DRIFTING: Til tross for at grenen er en av de bilsportene hvor det blir kjørt minst i løpet av et arrangement, er drifting fort en av grenen som er mest kostbare. Det har også Norges Bilsportforbund (NBF) bitt seg merke i.

DRIFTING: Til tross for at grenen er en av de bilsportene hvor det blir kjørt minst i løpet av et arrangement, er drifting fort en av grenen som er mest kostbare. Det har også Norges Bilsportforbund (NBF) bitt seg merke i.

Det er riktignok flere grunner enn bare økonomi knyttet til at man kun har valgt å arrangere én runde.

— Mange førere skal kjøre Gatebil Scandinavian Drift Series. Det er tøffe økonomiske tider for mange, forteller lederen i driftingseksjonen, Helen Thorgersen til Parc Fermé.

Den skandinaviske driftingserien har allerede startet sesongen forrige helg med «Påsksladden» i Sverige. Deretter tar mesterskapet turen innom Vålerbanen og Rudskogen før det hele avsluttes på Mantorp i høst.

Årets norgesmesterskap vil avholdes en god kjøretur unna, på Sørlandet. Mer bestemt i Lillesand på det midlertidige baneanlegget langs E18.

— Sammen med Lillesand Motorsport og Norwegian Drift Championship (NDC) mener vi det er bedre med én NM-runde med høy kvalitet på arrangementet. I tillegg blir det 4 Norges Cup runder, så det er et stort tilbud for førerne, fortsetter hun.

Powered by Labrador CMS