Godt mot og kampvilje var ikke nok til å snu helgen på Paul Ricard.

Alt gikk baklengs for Dennis i Frankrike

Tekniske problemer, strategiblemme og et sammenstøt oppsummerer 19-åringens niende Formel 2-runde.

Publisert

RACING: Det var ingen enkel helg i Frankrike for motorsportkometen fra Aurskog. Dennis Hauger gjorde alt han kunne for å snu det, men videre tekniske problemer under kvalifiseringen og et sammenstøt med en konkurrent skulle sette prikken over i-en.

RACING: Det var ingen enkel helg i Frankrike for motorsportkometen fra Aurskog. Dennis Hauger gjorde alt han kunne for å snu det, men videre tekniske problemer under kvalifiseringen og et sammenstøt med en konkurrent skulle sette prikken over i-en.

På åpningsrunden følte Hauger at han hadde et godt tempo på den mykeste dekkblandingen, men det skulle ikke vare lenge for han. Et sammenstøt mellom David Beckmann og Marcus Armstrong satt preg på resten av løpet.

— Det var egentlig to stykk foran som kolliderte og det skjedde så raskt så jeg klarte ikke å unnvike det. Jeg gikk til høyre, men da sladdet bilen til høyre, sier Hauger til Viaplay etter løpet.

— Etter hvert så føltes det helt feil med et eller annet i bilen. Jeg klarte så vidt å holde på styret så definitivt noe som har vikla seg inn i krasjen. Det var ekstremt tungt på slutten der, fortsetter han.

Tungkjørt bil etter skade

Til tross for den vanskelige starten som også skadet bilen hans, viste Hauger kampvilje og klatret plasser ved omstarten, men det var ikke nok.

Teamet valgte også å endre sin opprinnelige strategi før start i respons av det de andre teamene på startplaten hadde gjort. Det betød at Hauger startet løpet på option-dekket som er den mykeste dekkblandingen istedenfor prime-dekket som er det hardeste.

— Siden alle startet med prime så kjørte vi på option og jeg følte egentlig at jeg fikk en grei start. Følte at pacen var bra i første runden, men synd med krasjen, forteller 19-åringen.

Haltet seg inn i mål

Det er ikke klart hvorfor teamet stoppet tidlig etter det første stintet. På runde ti kom Hauger inn og byttet til prime-dekket. De harde dekkene endte opp med å være helt utbrent lenge før målgang, og etter at Hauger hadde slitt med å holde fast i rattet valgte teamet å ta han inn.

— Egentlig så vi ikke poenget med å kjøre mer ute. Det ble bare vanskeligere og vanskeligere, så vi gikk inn for å sjekke skadene og bytte dekk og prøvde å gå for å sette gode tider, men det ble for tungt etter skadene, avslutter en skuffet Hauger etter featureløpet.

Powered by Labrador CMS