Lewis Hamilton og Max Verstappen fra fjorårets siste pallplass, og en av historiens mest omdiskuterte seierspaller som sådan.

Flere kontrakter går ut etter sesongen – her har du den fulle oversikt

På vei inn i 2022-sesongen er mye usikkert når det kommer til nye biler og dekk. Det kan se ut som om teamene også ønsker å holde sine muligheter åpne når det kommer til førere – for mange av dem har kort tid igjen av sine kontrakter.

Publisert

FORMEL 1: Dette gir teamene en mulighet til å gjøre endringer – om det skulle vise seg at noen av dagens førere ikke klarer å finne seg til rette i de nye bilene.

Av de 20 førerne på årets grid – utløper kontrakten for 12 av dem etter 2022-sesongen – noe som gjør at det kan bli en utvidet stol-lek mot slutten av årets sesong.

Når det kommer til fjorårets verdensmester, Max Verstappen, så har han en avtale med Red Bull som løper ut 2023. Helmut Marko har imidlertid antydet at de allerede har diskutert en forlengelse av kontrakten med nederlenderen.

En fører det har blitt satt ut en rekke rykter om siden den dramatiske avslutningen av 2021-sesongen, er Lewis Hamilton. Han har i likhet med Verstappen en kontrakt som strekker seg ut 2023 – men det forutsetter jo at han faktisk bryter tausheten og vender tilbake som planlagt.

Mange har store forventninger – eller i hvert fall forhåpninger – til Ferrari. Charles Leclerc er jo et produkt av førerakademiet til Ferrari, og han har en kontrakt som strekker seg helt ut 2024. For teamkompis Carlos Sainz har vist at han har mye å by på hos de røde, men kontrakten hans gjelder bare ut 2022-sesongen. Om han leverer på samme nivå er det trolig bare Mick Schumacher som kan hindre ham i en ny kontrakt.

Føreren med den lengste kontrakten er Lando Norris, som har kontrakt med McLaren helt frem til 2025.

Under får du full oversikt over kontraktslengden på førerne:

Powered by Labrador CMS