I år slipper George Russell å ta turen innom den siste sjikanen.

Går tilbake til gammel trasé før Spanias Grand Prix

Ender banekonfigurasjonen på banen i håp om flere forbikjøringer.

Publisert

FORMEL 1: Selve banen er i og for seg helt lik som før, men Formel 1 vil i år kjøre med en annen konfigurasjon. Den siste sjikanen fjernes, og man går tilbake til den originale avslutningen med to raske svinger inn til mål. Sjikanen har vært der siden 2007, men fra og med løpet som i år kjøres 4. juni vil den altså ikke være i bruk.

Løpet i Barcelona har ikke akkurat vært kjent for å inneholde for mange forbikjøringer, men med denne endringen håper man altså at det vil bli en annen historie denne sesongen. En av grunnene til at det er mulig å gjøre dette akkurat nå er at det har blitt satt opp TECPRO-barrierer langs denne delen av banen.

I tillegg til endringene i de to siste svingene har blant annet også avkjøringssonen blitt utvidet i sving 1, og nye gjerder har blitt satt opp ved sving 1 og 2. Banen har kontrakt med Formel 1 frem til 2026.

Ønsker du å lese alle sakene hos oss, eller om så bare støtte den videre driften av Norges ledende nettavis om norsk og internasjonal bilsport? Sjekk ut våre ulike abonnementstilbud!

Årsabonnement

699,-

Under 2 kroner dagen!

Bestill her!

Ukesabonnement

25,-

Det billigste enkeltkjøpet!

Bestill her!

Månedsabonnement

99,-

Under 3,50 kroner dagen!

Bestill her!

Halvårsabonnement

499,-

Under tre kroner dagen!

Bestill her!

Powered by Labrador CMS